Gepost door: -paul | 21 februari 2015

Respect

Primula Boeddha
Wat een verschil met gisteren, het is koud, guur weer met regen, een graad of drie. Voor het lentegevoel heb ik heel even de primula’s vanuit de keuken buiten bij het Boeddhabeeld gezet en toen gauw weer met ze naar binnen. Dat beeld, waar ik overigens zeer aan gehecht ben, heb ik zo’n vijftien jaar geleden gekregen. En dat hoort ook zo, je schijnt een Boeddha niet voor jezelf te mogen kopen, want dat brengt je ongeluk. Hoe dan ook, als ik me dat beeld zo eens bekijk, dan kan het in het kader van de voorjaarsschoonmaak wel een sopje gebruiken. Dat lijkt me, denk ik, respectvoller dan er de hogedrukspuit op te zetten.


Responses

  1. Zonde om schoon te maken, dat latin maakt het juist mooier naar mijn idee

    • Marjon is het helemaal met je eens, zelfs geen sopje.
      Nou ja, dan gaat het over.

  2. Nee noor zeker niet doen!!!wordt in de loop van de jaren alleen maar mooier!!

  3. Latin moet patin zijn. Excuus.

    • Dacht al, maar latin klinkt ook best wel goed.

      • En noor moet hoor zijn”


geef een reactie

Categorieën