Gepost door: -paul | 4 februari 2015

Pas grand-chose

pimpelmees
Er waait een harde koude wind, zo koud dat ik vanmiddag bij het tankstation van de Intermarché in La Clayette de tank slechts halfvol gooide. Zelfs met handschoenen aan was het in die open abri niet te harden. Goed, hoe is het met de vogels? Nou, dat valt me gewoon tegen voor de tijd van het seizoen. Ik zie alleen mussen, koolmezen en pimpelmezen. Natuurlijk is ‘mijn’ roodborstje er ook, voor de rest valt er weinig aan soorten te zien. Toch raar. Ja er is wel in de muur boven het atelier weer een valkenkoppel bezig, maar die wil ik eigenlijk niet meetellen, omdat ze niet voor het keukenraam in de voederbak met zonnebloempitten komen pikken.


Responses

  1. En de puttertjes dan? Wat gedroogde kaardebollen op de voedertafel en dan komen ze heus wel.

  2. Kun je geen dode muizen leggen op de voederbak,dan komen die valken heus wel voor je raam!


geef een reactie

Categorieën