Gepost door: -paul | 17 januari 2015

L’heure bleue

l'heure bleue
In de fotografie spreekt men wel over het blauwe uurtje. Dat is het uur voor zonsopkomst en ’s avonds net na zonsondergang. Onder bepaalde omstandigheden doet zich dan het verschijnsel voor dat de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Dat duurt meestal slechts een kwartier. Uiteraard geef ik persoonlijk altijd de voorkeur aan het effect bij zonsondergang en vanavond was ik er op tijd bij. Goed. Het was een dagje rond het vriespunt en er vielen zelfs een aantal verdwaalde natte sneeuwvlokken. Om de open haard aan de praat te krijgen moest ik vanmiddag in de houtschuur eerst nog wat kleine houtjes kloven. En wat gebeurt er? Weer trippelt, ja zelfs in de schuur het roodborstje om me heen. Dat is me nog nooit overkomen. Ik denk dat ik hem, met een gerust hart, de ziel van mijn moeder ga toebedelen.


Responses

  1. Dat was mijn eerste ingeving toen je dat van de week meldde,zie de mail naar jouw adres!!
    En niet gek opkijken als er op het raam getikt wordt he?

  2. en tussen de bomen is de pot met goud van de regenboog terecht gekomen

  3. Wat bijzonder!

  4. hou veel van dat roodborstje, er is het http://www.blog ook moeder vermomd als kokmeeuw aanwezig, dus vertroetelen.
    Pot van goud en het blauwe uur zijn PRACHTIG.

  5. Paul, wat een geweldig mooie foto, je bent een kunstenaar!

    En dat roodborstje is je moeder, daar geloof ik echt in.
    Aan mijn zus die in september 2013 overleed, vroeg ik in mijn afscheidsbrief aan haar, “zweef je nog eens langs?” En ze is gekomen als een grote libel, die minuten lang op mijn hand bleef zitten. Daarna ging ze nog minutenlang op de hand van Jitze zitten. Wij waren er stil van.
    Anderen noemen dat toeval, dat mag van mij ook.

  6. Moeder had in de keuken een roodborstje – net echt-, dat ze een keer van Marjon had gekregen. Dat was goed gezelschap, en leuk om naar te kijken. En nu kijkt een levend roodborstje dan weer terug, daar in Frankrijk.

    • Ja, het roodborstje van Marjon is weer terug naar Frankrijk en staat hier op de fototafel samen met een foto van moeder.

  7. Ach wat lief.


geef een reactie

Categorieën