Gepost door: -paul | 13 juni 2014

Giftig

verdachte bloemen
Als het goed is dan zijn, voorlopig, vanmiddag de laatste onweersbuien gevallen. Het blijft een aantal dagen goed weer en er kan dus gehooid worden. De maaier hangt al aan de trekker en de hooischudder staat ook klaar.Jakobskruiskruid? Morgenvroeg zal ik nog even op Météo France checken en als het volgens hunnie oké is, dan gaan we maaien. Trouwens niet in het stukje van het weiland waarin deze gele bloemen staan. Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het Jakobskruiskruid (Jacobaea vulgaris) is. Een giftige plant vooral voor paarden. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het hem wel is en ik zal ze er dan ook allemaal uittrekken.


Responses

  1. Wel even handschoenen aantrekken…..

    • Ja dat is waar ook, ze kunnen een allergie veroorzaken.


geef een reactie

Categorieën