Gepost door: -paul | 17 juni 2013

Morgen

feest

Ondanks de grieperigheid en het warme weer is het ons gelukt om de tentoonstelling in Charolles vandaag, op de manier zoals we dat willen, in te richten. Dat wordt morgen een groot feest. Over het hoe en waarom van deze expo laat ik Marjon graag aan het woord:

Wie niet de mentaliteit van zijn leeftijd bezit heeft er alleen maar de ongemakken van.
Voltaire, Frans schrijver en filosoof (ps. van François Marie Arouet) 1694-1778 

En vier ik morgen mijn verjaardag ? Deze vraag stel ik me zo één keer per tien jaar. Dus ter gelegenheid van mijn 60ste zeg ik volmondig ja. Al vanaf mijn 20ste sta ik stil bij mijn komend decennium, waarom eigenlijk? Tja die vraag kan ik nu nog niet beantwoorden. Wellicht krijg ik daar ooit een passend antwoord op voor mezelf. Hoe dan ook vind ik het leuk om op een speciale manier bij mijn verjaardag stil te staan. Sinds ik vanaf 2004 in Frankrijk woon heb ik meer tijd aan mijn hobby schilderen kunnen besteden. Creatief bezig zijn is een levensbehoefte die gelukkig niet aan leeftijd is gebonden en ik met veel lieve vrienden en vriendinnen deel. Dat bracht me op het idee om een gezamenlijke expositie te organiseren. Alle schilder -vrienden en vriendinnen heb ik twee doeken gegeven, een van 40×40 en een van 30×40. Een van de doeken heeft als thema gekregen “Jour de Fête” en het andere doek is een onderwerp naar eigen keuze. Iedereen van beginner tot en met professional hebben met zorg en plezier meegewerkt aan dit project.
De opbrengst van de schilderijen met als thema “Jour de Fête” gaat naar het Maison de Retraite le COLOMBIER in Saint Maurice lès Châteauneuf. Met de opbrengst zullen zij hun eigen Jour de Fête kunnen organiseren.
De andere schilderijen zijn ook te koop t.b.v. de kunstenaars zelf. Ik hoop van harte dat iedereen geniet van alle creativiteit die u terugziet in de schilderijen. Bedankt lieve schildervrienden en vriendinnen voor jullie bijdragen. Voor mij was het al een feest dat iedereen zo spontaan mee wilde doen!
Marjon


Responses

  1. 60 years young! Congratulations – and love.

  2. Tillykke med den runde dag. Gefeliciteerd met de “ronde dag”.Zo wordt het hier genoemd…. Succes met de expositie!

  3. 60? Nou al?

  4. Auguri vanuit Italië en we krijgen vast nog wel wat van de expositie te zien, toch? Gaaf idee, wat een feest!

  5. Van harte…….wij genieten nog elke dag van jouw schilderijen hier in huis. Succes met de expositie.

  6. Marjon, van harte! Bijzonder zoals je deze viert! Je 50e ben ik ook nog niet vergeten, was ook een mooie dag daar in Den Bosch1;)) Heel fijn feest samen met Paul en al je vrienden. Liefs Joke

  7. Daar gaat ze. Met 60 kleurige ballonnen! Laat die een symbool zijn voor jouw komend decennium, Marjon. Laten jullie op Pauls’ weblog eens iets van de schilderresultaten zien? Veel groeten en gefeliciteerd. Henny.

  8. Bon anniversaire! 60 worden op de (tot nu toe) warmste dag en op deze bijzondere manier, dat zul je je ongetwijfeld blijven herinneren tot minstens het volgende decennium!. Vive la fête et la créativité. Hartelijke gbroeten, Arend en Emelie

  9. Marjon, van harte gefeliciteerd. En Paul ook. Ja, dat doen ze in Nederland. Tegen iemand zeggen gefeliciteerd, alleen maar omdat je met de jarige iets hebt. Omdat je er mee eet, slaapt of wandelt. Onze buurvrouw snapt daar niets van. De organisatie met een tentoonstelling van eigen werk maakt dag voor jullie onvergetelijk.
    Ook voor ons. We wilden aanwezig zijn op de vernissage. En hebben ons laten leiden door de journalist van de Saone et Loire wrsch vrijdag van de vorige week. Mooie foto van Marjon.. Om 16.00 uur stonden we in St Maurice les Chateauneuf. Daar kennen ze geen galerie van de Clarissen. Niets over Charolles.
    Wifi cafe gezocht in Marcigni en bij deze mijn beklag gedaan.

    PietB

  10. Sorry dat ik zo laat reageer,maar alsnog van harte gefeliciteerd,hoop dat jullie nog een leuke avond hebben. 60 moet gevierd worden! Ik ben net 65 geworden en dat gevierd in Nepal. Met zulke hoogtij data is het leuk wat bizonders te doen.


geef een reactie

Categorieën