Gepost door: -paul | 14 februari 2013

Nature morte

nature morte

We doen weer eens een Jopie Huisman foto. Ben altijd wel blij als ik op een Frans boerenerf tegen zo’n stilleven aanloop. De oogst wordt wel steeds minder moet ik zeggen. Ik bedoel het is moeilijker om zoiets in de omgeving nog te vinden. Ja tenzij ik met de auto een heel eind ga rijden. Goed, dit tafereel is vlakbij te zien in Saint Julien de Civry. Het groene apparaat lijkt me een pomp van een put. Voor de rest is het wel duidelijk dacht ik zo.


Reacties

  1. het groene apparaat lijkt me een slijpsteen, onder de steen zit de waterbak.
    die staan er in Frankrijk wel meer bij de boeren

    • Het zou kunnen Sjaak. Er zit echter een handvat aan het wiel om te draaien. Dat zie je bij een slijpsteen niet. Daar heb je een pedaal zodat je allebei je handen kunt gebruiken om mes, bijl of wat dan ook te slijpen.

  2. en wat een prachtig asbest dak! Maar wel een plaatje hoor meneer L’homme de la maison! groetjes Gon


geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Categorieën