Gepost door: -paul | 7 februari 2013

Grog

Prizy Brionnais

Le Journal grippeDe sneeuw bleef vandaag wat langer liggen en dat zal nog twee dagen het geval zijn. In de krant lees ik dat de griep hard toeslaat in de Bourgogne. De piek zal nog een paar weken duren. Dat zegt de GROG (groupe régional d’observation de la grippe). Grappig dat die groep zich grog noemt. Veel mensen geloven namelijk in de geneeskrachtige werking van een grog bij griep. Dat is dan een drankje met een flinke scheut rum, een theelepel citroensap, twee theelepels honing en het glas aanvullen met heet water. Dit jaar hebben we te maken met een virus van het type B en H1N1, waardoor ook veel kinderen worden getroffen door de griep. Tja, dan zul je een ander drankje moeten verzinnen.


Responses

  1. koud plaatje, daar kun je in ieder geval wel een warm ‘drankje”bij gebruiken, groet aan de zieke, Gon

  2. ga snel het superdrankje proberen goeie tip!
    drinkt Marjon het ook braaf een paar maal per dag????? en jij missschien preventief Paul? Anders is het samen onder de wol.

    • Nou om de waarheid te zeggen lig ik al vanaf zondag boven op de logeerkamer. Helemaal honderd procent ben ik niet, maar als ik ook nog eens de griep krijg hebben we hier een probleem.

  3. een echte grog vul je nog aan met een rauw ei. Tenminste dat deed mijn vader. En hij was ervan overtuigd dat dat echt hielp, dus ik zou er voor gaan als ik jouw was. succes ermee.
    Sjaak


geef een reactie

Categorieën