Gepost door: -paul | 26 september 2012

Maison Perdue

Regen dus een binnenzitdag met een wat langer verhaal. Rechts aan de muur hangen twee foto’s uit een serie van zeven. Het thema is: ‘Charolais en Brionnais‘.  De witte charolais koeien in het landschap van de Brionnais. Volgende week krijg ik de laatste twee foto’s binnen en dan kan het zijn dat ik in oktober alsnog een tentoonstelling zal houden in Charolles in de kleine zaal van de Couvent des Clarisses. Sinds vorig jaar echter heeft de Gemeente Charolles de zeggenschap over de tentoonstellingen en ze hebben de prijs voor een week exposeren verdubbeld naar 120 Euro. Als ik daar nog een bedrag van 75 Euro bij optel voor het laten drukken van de affiches en de drankjes en hapjes bij de opening, kom ik totaal op zo’n 200 Euro. Dat vind ik nogal wat, want dan moet ik minimaal drie foto’s verkopen om alleen al uit de kosten te zijn. Enfin, ik denk dat ik eerst nog maar eens met de wethouder ga praten.
Goed, dan wil ik het nog graag hebben over een boek dat ik in een ruk heb gelezen. Maison Perdue, een roman geschreven door Carlie Stijnen. Of je nu alleen maar naar Frankrijk op vakantie gaat, er misschien een tweede huis hebt, of er zelfs permanent woont, kortom francofiel bent, dan is het een lust, zo niet must, om te lezen. Het verhaal speelt zich af in een gehucht in de Charente-Maritime, maar het zou zich ook ergens anders in Frankrijk kunnen afspelen. De lotgevallen van niet alleen een Nederlands echtpaar met een tweede huis, maar ook dat van de overige dorpsbewoners zijn zeer herkenbaar en ontroerend. Het boek eindigt op een verrassende manier, die je aan het denken zet over je eigen leven.


Responses

  1. waarom noem je het blogje Maison Perdue?? Mooie foto’s – zou ik wel willen!

  2. Dank je , tips over mooie boeken zijn altijd welkom.
    Mooi die foto’s met prachtige luchten.
    gr. Mia.

  3. Haha deze foto op hetzelfde moment op je computer beeldscherm. Oog voor detail ;)

    • Ha Danielle, ja dat noemen ze het Droste-effect.
      Knap van je dat het gelukt is met de start van je blog.
      Goede titel en ook dat je gekozen hebt voor wordpress.com.
      Veel succes !

      • net niet flikken, de zou deze foto op je pc moeten staan… jammer

      • Net niet nee, was bezig om de foto nog bij te snijden.


geef een reactie

Categorieën