Gepost door: -paul | 27 april 2012

Soit

De zon probeert er door te komen, maar het lukt net niet. We zijn in Varenne l’Arconce aan de weg richting Poisson. Als ik langs die boerderij kom, verbaas ik me altijd over die oude open betonnen trap naar de bovendeur van de schuur.  En dat zo vlak langs de D 34, weliswaar geen echt drukke weg, maar dan nog. Soit. Ja, zo af en toe gooi ik er Franse uitdrukkingen tegenaan als enfin, bon, soit, om het wat smeuïger te maken. Ik zie namelijk dat het wel meer gedaan wordt door mensen die een verhaaltje vertellen. Goed, dat kan natuurlijk ook in het Nederlands, maar bon klinkt toch net even ietsje anders.


Responses

  1. Vandaag zaterdag om 10 voor 10 zag ik eindelijk 3 zwaluwen vliegen.
    Dacht dat ze nooit meer terug kwamen.
    Maar ze vlogen vrolijk rond in de plens regen.
    Hoera, voorjaar.

    En wat een mooi oud huis, lekkere oude zooi.
    Bij ons in Flevoland is alles redelijk nieuw en een schuur met zo’n mega barst komt niet voor hier.
    Zit dat torentje er gewoon aan vast of staat dat bij de buren?

    • Nou dat is ook toevallig, ook bij ons vandaag voor het eerst drie, of zijn het er vier, zwaluwen die de schuur in en uit vliegen. Dacht gisteren nog van dat gaat hem dit jaar niet worden. Maar mooi niet !
      Het linker torentje staat vast aan het huis en de rechter is de kerktoren van het dorp.


geef een reactie

Categorieën