Gepost door: -paul | 25 september 2011

Authentiek

Zoals bekend ben ik geen liefhebber van brocantes en rommelmarkten. Te vermoeiend en wat moet ik met het spul ? Maar zo was ik laatst bij mensen en in de vestibule zag ik deze antieke Franse porseleinen wastafel staan. Kijk, dat vind ik nou weer wel mooi. Hij doet het ook nog, zei het alleen met koud water. Dat vind ik dan weer minder prettig. Enfin, ik zal hier niet gaan vertellen waar hij precies staat, want dat zou bepaalde mensen misschien op een idee kunnen brengen.


Responses

  1. wat die gele (smerige) plastic borstel in de boudoir moet?

    • nog nooit van een nagelborsteltje gehoord?
      En waar kabouters zijn, zijn ook reuzen.

    • In de achttiende eeuw was in Frankrijk een boudoir een elegant ingericht vertrek, waarin de vrouw des huizes zich kon terugtrekken en waarin zij zich kon wassen en kleden. Wij hebben het hier echter over een vestibule waar normaliter de jassen van de gasten worden opgehangen. De kleerborstel, nee niet van plastic, heeft hier, naar mijn idee, zeker een functie.

  2. maar dan lijkt me een pneumatische uitvoering geschikter

  3. Dit gaat net even langs elkaar heen, heb ik de indruk.

  4. deze wasbak heeft hiervoor niet in een vestibule gestaan, eerder die boudoir,
    de pneu-uitvoering was voor Bèr z’n reuzen


geef een reactie

Categorieën