Gepost door: -paul | 30 december 2010

Bonjouren

Het is mistig, maar er is ook wat zon, de temperatuur blijft steken op een graad of vijf en je merkt dat het al wat langer licht blijft, hoera ! Het jaar zit er bijna op en dan is het leuk om ook weer eens naar de statistieken van de Herberg te kijken. Dit jaar zijn er 40.500 bezoekers geweest en die hebben met zijn allen naar 64.000 pagina’s gekeken. Nog één dag en er zijn weer 365 verhaaltjes geschreven met elke dag een nieuwe foto. Totaal zijn er 3700 foto’s gemaakt, waarvan 3400 met mijn dit jaar aangeschafte nieuwe camera. Van die 3700 foto’s is bijna 90% naar de prullenbak gebonjourd. Uiteindelijk zijn er maar een kleine 40 overgebleven waarvan ikzelf durf te zeggen dat ze echt goed zijn. Dit jaar ben ik, met vallen en opstaan, begonnen met de hdr-techniek. Moeilijk, maar door veel te proberen, begin ik te leren wat wel en niet kan, al blijft het altijd verrassend om het eindresultaat te zien. Hdr-foto’s zijn overigens te zien op mijn fotosite in de categorie experimenteel. Ook volgend jaar ga ik verder met deze techniek en met andere dingen die op mijn pad komen. We zullen zien. Misschien wellicht daarover morgen meer.

Reacties:

Zelfde verhaal hier in Groningen…
Ik zie de Martinitoren niet eens!
Het lijkt er wel op dat dit een traditie aan het worden is met oud en nieuw… MIST!
Geplaatst door: Frans | 30 december 2010 om 19:42

Ik zie dat je reageert vanuit Flying Fish Cove, Christmas Island. Dat lijkt me een heel eind weg van de Martinitoren.
Geplaatst door: -paul | 30 december 2010 om 19:55

Haha correct… youve got me! Ik heb je site (paulweusten.com) even gepromoot via de leuke tool van stumbleupon..
Misschien kun je via de stats zien dat ze daar vandaan komen?
De HDR foto’s zijn echt heel erg mooi! Petje af paps!
Ik bel morgen, als ik erdoor kom tenminste.
Geplaatst door: Frans | 30 december 2010 om 20:22

Jaloers makende cijfers! Wel leuk idee dat er zovelen genieten van de schitterende foto’s en leuke verhaaltjes. Blijf vooral doorgaan, ik sla je geen dag over.
Geplaatst door: Emie | 30 december 2010 om 21:07

Ik verheug me alweer op de volgende 365 verhaaltjes en zal ze allemaal lezen.
Heerlijk!
Geplaatst door: Anne | 30 december 2010 om 21:37

Beste Paul,
Ik lees ook al je verhalen en kijk naar de mooie foto’s.
Mijn eigen pokke (pocket camera) is net stuk. Zit te denken aan wat beters (groter). Kan je me wat aanraden?
Geplaatst door: PietW | 31 december 2010 om 11:14

Tja, dat is een moeilijke vraag Piet. Het grote voordeel van een compact camera is dat je hem in je broekzak kunt stoppen, dat gaat je met een spiegelreflex camera niet lukken. Ik denk dat het een van de belangrijkste afwegingen is voor het maken van een keuze. De kwaliteit van de huidige compact camera’s is gewoon erg goed. Een spiegelreflex geeft veel meer mogelijkheden, met name door het gebruik van verschillende lenzen, al hangt daar weer een prijskaartje aan. Ik raad je aan om op internet te gaan struinen naar testen van verschillende camera’s. Dan wordt het makkelijker om een keuze te maken. Succes !
Geplaatst door: -paul | 31 december 2010 om 12:07

Nou Paul, als ik zo naar je werk kijk heb ik het gevoel:wat valt er nou nog te leren voor jou, maar ik ben natuurlijk maar een zielig amateurtje. Heb net een fotoboek over de dames Charolais gemaakt, laat het wel zien als we weer bij elkaar zijn. Voorlopig blijven gewoon in NL, te glad en te koud. Maar er komt weer een lente aan! Duurt nog even. Mooie jaarwisseling (stil denk ik vergeleken met dit knallerig Soest (bah!)groetjes Gon(kus voor Marjon)
Geplaatst door: gon | 31 december 2010 om 12:29


geef een reactie

Categorieën