Gepost door: -paul | 24 juli 2010

Priming

De Amerikaanse psycholoog John Bargh heeft veel onderzoek gedaan naar ‘priming’. Bij priming wordt bepaalde informatie in het geheugen geactiveerd zonder dat mensen zich daarvan bewust zijn. Zo blijkt dat wie een tekst leest met veel woorden als bloemetjesjurk, oud, rollator en vergeetachtig, daarna vanzelf wat langzamer gaat lopen. Taal is dus van invloed op automatisch gedrag. Vraag me af of dat met het bekijken van een foto ook zo werkt ?

Reacties:

zijn weer terug..
ik vroeg me af wat er gebeurt met ‘priming’ met de woorden “tour”, “wk”, en meer van dat soort “sportief” gedoe.
Geplaatst door: lucas | 2 augustus 2010 om 1:18


geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën