Gepost door: -paul | 29 april 2010

Jonge blaadjes

Het weer gaat omslaan. Vandaag was het nog vijfentwintig graden met een forse wind en bewolkt. Uit die wolken gaat misschien al vannacht, maar zeker morgen regen vallen. Om die regen te vermijden ben ik vandaag nog naar de Beaujolais geweest om de wijn aan te vullen. Van de crus was, in bag in box, alleen nog maar de 2008 Morgon te krijgen. Voor de rest is het allemaal al 2009 en die vind ik toch nog wel erg jong. Enfin, het is dus de Morgon geworden. Nu zag ik bij Fleurie aan de weg een rijtje boompjes staan met jonge roze bladeren. Ook wat groene, maar hoofdzakelijk roze. Heb me dat eens bekeken en ik heb geen idee wat voor een soort boom dat is. Kon het helaas ook aan niemand vragen, dus dat wordt wachten tot de volgende keer.

Reacties:

Dag Paul, ik denk dat het een – acer negundo flamingo – is.
Geplaatst door: dorothé | 30 april 2010 om 12:10

Daar zou je wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben, sterker…
ik weet het wel zeker. Bedankt.
Geplaatst door: -paul | 30 april 2010 om 19:05


geef een reactie

Categorieën