Gepost door: -paul | 19 maart 2010

“Le chaud à la Saint-Joseph, l’été sera bref”

In Limburg zeggen ze dat het vandaag Sint Joep is en in Sittard beleeft men de inmiddels 207e editie van de Sint Joepmarkt, de grootste jaarmarkt van Nederland. Daar moest ik eventjes aan denken toen ik vanmorgen de diction du jour in Le Journal las. Een mooie spreuk en zeker als je kijkt naar de zonnige dag van vandaag met maar liefst negentien graden. De narcissen beginnen volop te bloeien en komende zondag wordt in Changy en Oyé het Fête des Jonquilles gevierd. Je mag dan, na betaling van entree, in een wei à volonté narcissen plukken. Geloof me, er komen hordes op af en dan is het daar weer grotendeels gebeurd met de narcissen. Geeft niet, want de zomer komt er immers binnenkort aan.

Reacties:

betekent dat dat de zomer snel zal komen of dat ie maar kort duurt? of is dat te letterlijk?
Geplaatst door: lucas | 19 maart 2010 om 19:47

Nee hij komt snel. Dat hij kort zal duren is zeg maar een interpretatie waarvoor ik mijn handen niet in het vuur wil steken.
Geplaatst door: -paul | 19 maart 2010 om 20:18

’t was maar een (domme) vraag. ik schrok alleen maar: korte? en nu je handen toch niet in de fik staan, wil jij dan wat almanakiseren wat ’t wel wordt?
Geplaatst door: lucas | 19 maart 2010 om 20:22

Zoals het in de titel staat zou de zomer maar kort duren. Gelukkig hebben ze het ook nog wel eens mis!
Overigens is de grootste jaarmarkt van NL niet in Sittard, maar in Alphen aan den Rijn.
Maar dit terzijde.
Geplaatst door: Dineke | 20 maart 2010 om 15:27

Had ik het dus toch fout met die spreuk.
Die jaarmarkt is een ander verhaal, maar waarschijnlijk zegt elke plaats dat ze de grootste hebben.
Geplaatst door: -paul | 20 maart 2010 om 18:17

dus toch een korte zomer?
trouwens net ’n stel oude alpino mannetjes, wie heeft de grootste (boule)?
Geplaatst door: lucas | 20 maart 2010 om 19:01


geef een reactie

Categorieën