Gepost door: -paul | 18 maart 2010

Huisnummers

Het is mij ontgaan dat blijkbaar alle huizen op het Franse platteland voorzien zullen worden van huisnummers. Daar kwam ik achter toen mensen uit Nederland mij vroegen of ik eens voor hun in Saint Laurent-en-Brionnais wilde gaan kijken naar huisnummer 6. Mijn eerste reactie was van huh, dan zal ik toch meer gegevens moeten hebben. Nou kom ik daar en inderdaad het huis heeft een mooi nieuw nummerbordje. Daar wordt het wel makkelijker van. Goed, nu waren die mensen vorige zomer bij dat huis geweest en konden, ondanks de interesse, niet tot een koop besluiten. Spijt, maar misschien is het nog te koop ? Enfin, ik sta daar bij dat huis, luiken dicht en niemand te bekennen. Dus naar een buurman, in dit geval buurvrouw. Dat huis was van Hollanders zegt ze en als meneer met pensioen zou gaan dan wilden zij hier permanent komen wonen. Meneer heeft zijn pensioen niet gehaald en het huis is verkocht. Ongetwijfeld zal het huis in de toekomst nog wel eens verkocht worden, maar moraal van het verhaal is: kom je een huis tegen dat in heel veel opzichten past bij datgene wat je zoekt, dan moet je je toch niet al te lang bedenken. Althans in Frankrijk, zelfs niet met de crisis.


geef een reactie

Categorieën