Gepost door: -paul | 28 januari 2010

Bereidbaar

Eglise Changy

bereidbaarHet blijft onder nul en een beetje sneeuw kan er ook nog wel bij. Voor het nieuws kijk ik dagelijks op een aantal digitale kranten. De Volkskrant en Le Journal zijn favoriet. Daarnaast houd ik Dagblad de Limburger en het Dagblad van het Noorden in de gaten. Het weer in Nederland is blijkbaar niet veel beter. Gisteravond las ik dat de meeste wegen in het noorden weer begaanbaar zijn.  Het DvhN schrijft zelfs ‘bereidbaar’. Kent u die uitdrukking ? De meeste wegen zijn weer bereidbaar ? Ik niet. Gezien de positie van letters op het toetsenbord kan hier geen sprake zijn van een typefout. Nee het moet een verloedering van de Nederlandse taal zijn, een journalistieke dwaling en op zich is dat natuurlijk wel weer nieuws. Nog een feine voortzetting verder.

Reacties:

Lekker!
Geplaatst door: trudo | 28 januari 2010 om 20:04

kan er misschien ’n ander muziekje achter? Hier denk ik steeds de woorden bij: de dochter van de slager die wordt niet mager…..die wordt alleen maar dikker ’t is net ’n kikker! en bij die kerkfoto’s speelden 2 muziekjes door elkaar
Geplaatst door: reino | 28 januari 2010 om 21:14

betekent dat de wegen klaar gezet zijn voor meerjaren plannen om opnieuw te asfalteren
Geplaatst door: lucas | 28 januari 2010 om 21:35

Muziekje??? En ook nog 2 door elkaar?
Wees blij, ik hoor helemaal niets!
Geplaatst door: Mia | 29 januari 2010 om 20:06

Geachte heer Paul,
Iedere dag opnieuw lees ik met veel genoegen uw stukjes. Een kortstondig verblijf in uw Herberg ervaar ik dagelijks als ‘even uit de wind gaan staan’. De bijgevoegde foto’s vind ik veelal briljant. Dat u in staat bent om zonder onderbreking dagelijks een bijdrage te leveren – zelfs gedurende uw vakantie in Zuid-Amerika en tijdens periodes van mist, laaghangende bewolking en andere minder inspirerende weersomstandigheden- vind ik een bijzondere prestatie.
De laatste tijd echter weet ik niet hoe snel ik weg moet klikken van de Herberg. Bij openen word ik namelijk getrakteerd op twee gelijktijdige muziekjes.
Aan het einde van de film Fanfare bleken twee uiteenlopende muziekstukken naadloos in elkaar te passen. Een briljante gedachte.
Helaas ervaar ik bij uw muziekkeuze het tegendeel. Zodra het Gregoriaans is begonnen, wordt dit fragment na één maat (na een paar seconden moet ik zeggen, want maten hadden ze toen nog niet) vergezeld van een muziekje waarvan ik in een eerdere reactie heb geleerd dat dit over een slager gaat. Erg leuke tekst, maar hoe dan ook – beide muziekjes bijten elkaar nogal.
Vraag: Is het uw bedoeling om twee stukken muziek gelijktijdig mee te sturen? Hoe kan ik in dat geval één van twee via instellingen uitschakelen?
Veel dank.
Vriendelijke groeten,
Rob van rotterdam
Geplaatst door: Rob van Rotterdam | 30 januari 2010 om 11:16

Beste Rob,
Dank voor je stimulerende reactie.
Wat betreft het probleem van de muziekjes vermoed ik dat het te maken heeft met de browser. Zelf gebruik ik Firefox en zijn er geen problemen. De bedoeling is dat je het muziekje zelf kunt laten afspelen en ook weer kunt stopzetten. Dat werkt dus blijkbaar niet met Internet Explorer. Vervelend. Ik heb de muziekjes verwijderd. Mocht je toch nog wat horen dan moet je linksboven in je browser op de ‘refresh’-knop (=huidige pagina vernieuwen) drukken.
Geplaatst door: -paul | 30 januari 2010 om 11:52


geef een reactie

Categorieën