Gepost door: -paul | 9 december 2009

Ratsrats

Miezer en mistig, een graad of zeven. Moest vanmiddag op de rem trappen voor een kudde koeienkonten op de weg. Normaal rijdt er een knipperend bestelautootje achter maar dit keer werden ze opgedreven door twee honden. Toch gevaarlijk want op deze bochtige weg mag je negentig rijden. Waar ging de rit naar toe ? Nou naar Béatrice, mijn kapster. Rij altijd eerst even langs de zaak en kijk vanuit de auto of er wat zit. Niemand, dus naar binnen. Ja en dan zit je voor de spiegel en vraagt Béatrice van wat gaan we doen, en vrac ? Ja door elkaar en een klein beetje eraf. Ah, zegt ze, winterkapsel ! Juist Béatrice maar, zeg ik, de laatste keer dat ik naar de kapper geweest ben was twee maanden geleden in Buenos Aires. Dat is me niet goed bevallen. Een vlotte jongen in een dure zaak die even ratsrats erop los knipte. Nog geen tien minuten en klaar. Inderdaad zegt ze, ik zie het, niet echt fraai. Goed, nu moet ik wel zeggen dat Béatrice normaal ook niet langer dan tien minuten knipt, maar dit keer is ze met mijn winterkapsel toch wel een half uur bezig geweest. Top, ben klaar voor de feestdagen. Waar zo’n opmerking over een vlotte dure jongen al niet goed voor is.


geef een reactie

Categorieën