Gepost door: -paul | 3 oktober 2009

Wennen

Om middernacht vertrok de Boeing en twee uur later werd er een warme maaltijd geserveerd ! Daarna slapen, althans zo goed en zo kwaad als het ging. Klinkt raar maar daardoor viel het tijdsverschil van vijf uur toch redelijk makkelijk te overbruggen. Wat valt er op in Buenos Aires ? Het doet inderdaad een beetje Parijsachtig aan, al is er lang niet zoveel kabaal van het verkeer. De auto’s rijden bijna allemaal op benzine, je hoort ze daarom minder en het stinkt ook niet zo als diesel. Prettig dus. We zitten in de wijk Recoleta, een sjiekere buurt met winkels, restaurants en pleintjes zoals bijvoorbeeld hier bij de Basilica de Nuestra Señora del Pilar. Gezellig om te kijken, want om nou zelf aan zo’n tango te beginnen, nee dat zie ik mij zo eentweedrie nog niet doen.

Reacties:

Welkom in Argentinië! Nou, zélf de argentijnse tango dansen, dat deed ik afgelopen zomer op het theaterfestival in Avignon! Na een prachtvoorstelling in een van de theaters daar kwam Ronald Tanham – een begrip daar op tangogebied, hij staat ook op youtube- mij halen, voerde me het podium op, de musici zetten hun muziek in en daar zwierde ik in zijn armen, wang aan wang, alsof ik het ieder dag doe. Op platte loopschoenen, dat wel. Maar een goed sturende man blijkt het halve werk… Applaus van de zaal, een handkus plus nog een nageworpen dieprode roos als apotheose. Argentinië trekt mij wel. Geniet daar!
Geplaatst door: Henny | 3 oktober 2009 om 23:47

Tango gaat op gevoel, net als maaien.
Geniet.
Geplaatst door: Fons en Corry | 4 oktober 2009 om 0:53

Trouw: De Argentijnse zangeres Mercedes Sosa is zondag overleden op 74-jarige leeftijd.
Geplaatst door: lucas | 4 oktober 2009 om 16:02


geef een reactie

Categorieën