Gepost door: -paul | 18 augustus 2007

Cabine

Fransen zijn bewaarders, ze gooien niets weg. Het idee erachter is waarschijnlijk dat je maar nooit weet of je het toch nog niet ergens voor kunt gebruiken. Neem nou deze relook van een cabine op een trekker. Je moet maar op het idee komen. Heb overigens geen idee wat voor een type auto het is geweest. Ook van die trekker weet ik het niet. Het zou een Massye Ferguson kunnen zijn, maar hij doet me ook wel denken aan een Poolse Zetor. Maar enfin, daar gaat het niet om.

Reacties:

Die tractorcabine,ik gok op een oude Peugeot 404. Wel goed bijgewerkt met de slijptol. Airco heeft ie wel, zo zonder voordeuren.Die airco was wel een dure optie destijds. Heeft ie ook GPS & GSM ?
Geplaatst door: Jan Faes | 21 augustus 2007 om 23:39

Een 404? De zijruit is wel hetzelfde, maar de voorruit van een 404 is toch hoekerig, vertikaler bedoel ik.
Kom er binnenkort weer langs en ik zal vragen.
Geplaatst door: -paul | 22 augustus 2007 om 22:46

Jan, je hebt gelijk, het is een Peugeot 404 of beter gezegd het was er een.
De tractor is overigens een Same.
Geplaatst door: -paul | 23 augustus 2007 om 19:01

Ik vond een deur in onze schuur:
http://www.burow3.nl/word/plaatjes/autodeur.jpg
met een ouwe motorkap, zou die van een heuse auto of een trekker zijn?
Geplaatst door: Elisabeth | 23 augustus 2007 om 22:45

Is ongetwijfeld een autodeur van een auto uit de jaren ’30,met een foto van de motorkap kunnen we het merk misschien achterhalen. In elk geval niet wegkieperen soms is er nog vraag naar van old-timer liefhebbers. Je kan het misschien nog ten gelde maken via de gratis annonce’s in het Franse oldtimermaandblad “Gazoline”. Maar dan moet je wel kunnen aantonen WAT je verkoopt.Laat maar komen die foto, als we kunnen helpen, met plezier.
Geplaatst door: Jan Faes | 23 augustus 2007 om 23:15

Het merk kan ik aan de oude dame vragen van wie ik de schuur heb gekocht: die auto was van haar vader. Ik zie zo gauw geen merk:
Geplaatst door: Elisabeth | 28 augustus 2007 om 21:57

Elz, vraag eens aan de oude dame dat haar vader ooit met een Peugeot 301 bouwjaar ’30-’35 heeft gereden.Er kunnen verschillen zitten in de bouwjaren én de wagens werden toen ook veel geleverd als chassis/motor en dan kon je zelf een carrossier zoeken voor de koetswerkopbouw.In dat laatste geval is het zoeken naar een speld in de hooiberg als je geen chassisnummer hebt.
’t Is ook nog goed mogelijk dat de rest van de auto nog ergens onder de grond steekt.Dat hebben ook veel eigenaars gedaan om te voorkomen dat “den Duits” tijdens de bezetting het voertuig zou aanslaan.Toch eens rondgaan met een metaaldetector, wie weet wat er nog allemaal bovenkomt.à propos ik heb nog enkele banden voor zulke voertuigen bij mij in de schuren en stallen gevonden en de dechetterie wil ze niet…
Geplaatst door: Jan Faes | 29 augustus 2007 om 15:29


geef een reactie

Categorieën